Veelgestelde vragen

Opslagruimte huren

Bij Swartbox zijn er verschillende soorten opslagruimtes te huur. Houdt er rekening mee dat de afmetingen en prijzen kunnen verschillen per locatie. Kijk voor de beschikbare opslagruimtes en prijzen op de voor jou toepasbare locatie pagina.
Bij Swartbox huur je enkel de opslagruimte. Deze ruimtes beschikken niet over gas, water of licht.
Het kan voorkomen dat je na verloop van tijd een kleinere of grotere opslagruimte nodig hebt. Mocht dit het geval zijn, dan is dat geen probleem. Bij Swartbox kan je gratis van opslagruimte wisselen. Mocht je dit willen regelen, neem dan contact met ons op.
Swartbox verhuurt de opslagruimtes per maand met één maand opzegtermijn. Dit houdt in dat de minimale huurperiode voor een opslagruimte twee maanden is. Een maximale huurperiode bestaat bij Swartbox niet, je kan de opslagruimte huren zolang je hem nodig hebt.
Het is de huurder STRIKT VERBODEN in de gehuurde opslagruimte de volgende goederen op te slaan. De volledige lijst van verboden goederen is te vinden bij onze algemene voorwaarde > klik hier <
- voedsel wanneer niet vacuüm verpakt
- aan bederf onderhevige goederen
- levende dieren
- licht ontvlambare substanties
- giftige materialen
- besmettelijke materialen
- radioactieve materialen
- explosieven
- wapens
- munitie
- vuurwerk
- drugs
- chemische producten
- goederen waarmee de wet wordt overtreden
- geld
- waardepapieren
- waardevolle sieraden
Swartbox hanteert één volledige kalendermaand opzegtermijn. Bijvoorbeeld wanneer je opzegt op 18 augustus betekent dit dat je de volledige maand september nog huur betaald. Zeg je je huurcontract op 30 augustus, ook dan betaal je de volledige maand september nog huur.
Wij verzoeken je de opslagruimte leeg en schoon op te leveren. Wanneer de opslagruimte schoon is vragen wij de huurders een foto te sturen van de lege en tevens schone opslagruimte. Indien je zelf een slot hebt geplaatst op de opslagruimte, kan je deze eraf laten. Mocht je het slot van Swartbox huren, dan dien je deze weer in te leveren. Zodra de opslagruimte leeg én schoon is verzoeken wij je om een e-mail te sturen naar administratie@swartbox.nl. Wanneer wij tevreden zijn over de staat van de opslagruimte en het opzegformulier retour hebben ontvangen, dan kan je de betaalde borgsom binnen 6 weken op je rekening verwachten.
Het beste is om dit zo snel mogelijk aan ons door te geven, zodat wij ervoor kunnen zorgen dat je in je eigen opslagruimte kan blijven. Mocht jouw opslagruimte al gereserveerd zijn door een nieuwe huurder dan zoeken wij samen met jou naar een passende oplossing.
In dit geval adviseren wij om contact op te nemen met Swartbox. Dit kan via ons telefoonnummer: 010-714 25 79 of stuur een e-mail naar: administratie@swartbox.nl. Houdt er rekening mee dat het bedrag van de laatste huurmaand wordt afgeschreven en deze niet verrekend wordt met de borg.
Een adreswijziging is voor ons geen probleem. Dit kan makkelijk door het sturen van een e-mail naar administratie@swartbox.nl. Wanneer we de adreswijziging hebben doorgevoerd, ontvang je een e-mail ter bevestiging.
Wanneer je een vraag hebt over je contract, betaling of adreswijziging kun je contact opnemen met Swartbox. Dit kan makkelijk en snel via ons telefoonnummer: 010-714 25 79 of via e-mail administratie@swartbox.nl.
Bij Swartbox is het niet toegestaan om goederen, afval of kapotte spullen achter te laten op het terrein of in de opslagruimte. In dit geval dien je het af te voeren naar het grofvuil of milieupark. Mochten er toch spullen, goederen of andere zaken achterblijven kan het voorkomen dat Swartbox hier een boete voor in rekening brengt.

Toegang

De opslagruimtes van Swartbox zijn 7 dagen per week en 24 uur per dag beschikbaar voor de huurder. Echter vragen wij onze huurders zoveel mogelijk overdag en/of ’s avonds voor middernacht te komen, dit om de veiligheid te waarborgen.
Bij Swartbox is er de mogelijkheid dat je op ieder moment van de dag bij je opslagruimte terecht kan. De opslagruimtes zijn 24/7 toegankelijk voor de huurder. Echter vragen wij onze huurder zoveel mogelijk overdag en/of ’s avonds voor middernacht te komen, dit om de veiligheid te waarborgen.
In de meeste gevallen zijn de Swartbox opslagruimtes met de auto te bereiken.
Je spullen komen brengen in een auto met aanhanger is bij Swartbox geen probleem. Bijna alle opslagruimtes zijn bereikbaar voor zowel auto als auto met aanhanger.
Swartbox biedt enkel opslagruimtes aan en heeft geen optie tot het gebruik of huren van trolleys, busjes en/of aanhangers.

Prijzen

Ja, wanneer je bij Swartbox een opslagruimte huurt dien je een waarborgsom te betalen. De hoogte van de borg is gelijk aan twee huurmaanden. Wanneer je de opslagruimte in nette en schone staat oplevert en het opzegformulier ingevuld en geretourneerd is ontvangen door Swartbox wordt de waarborgsom binnen zes weken na het beëindigen van je contract teruggestort op je rekening.
Nee, bij Swartbox betaal je geen administratiekosten. Bij Swartbox kan je rekenen op de volgende kosten: (1) eenmalig de borg (bedrag gelijk aan twee huurmaanden) en (2) de huur van de opslagruimte. Indien je een slot van Swartbox huurt worden deze kosten ook nog in rekening gebracht.
Swartbox heeft wel eens aanbiedingen. Voor actuele aanbiedingen raden wij aan om onze website te raadplegen.

Betalen

De factuur die je van ons ontvangt dient binnen 14 dagen na aanmaakdatum betaald te zijn. De huur dient voor het de eerste van de maand te zijn ontvangen door Swartbox.
Helaas is het bij ons niet mogelijk om contant te betalen.
Wij zijn altijd bereid om je vraag te beantwoorden. Je kunt contact opnemen met ons via telefoonnummer: 010-714 25 79 of via e-mail: boekhouding@swartbox.nl.
Particulieren betalen bij ons geen BTW. Indien je een opslagruimte wilt huren voor je bedrijf dan komt er 21% BTW op de huurprijs zodat je de factuur in de boekhouding kunt meenemen.
De eerste betaling dien je handmatig aan ons over te maken of via een betaallink. Hierna volgt voor elke eerste van de maand een automatische incasso. Mocht je dit niet willen bestaat er ook de mogelijkheid om zelf maandelijks de huur over te maken. Zorg er dan wel voor dat dit gebeurt voor de eerste van de maand.

Verzekering

Swartbox raad je aan om je goederen te verzekeren. Om dit goed en wel te doen adviseren wij om contact op te nemen met een inboedelverzekeraar.
Nee, wanneer je je goederen bij ons opslaat zijn deze niet verzekerd. Het verzekeren van de goederen moet je zelf voor zorgen. Wij adviseren om daarom contact op te nemen met een inboedelverzekeraar.

Veiligheid

Om de veiligheid van jou en onze andere huurders te waarborgen mag je geen toegang verlenen tot derde. Doet de huurder dit wel en er gebeurt wat dan is de desbetreffende huurder hiervoor aansprakelijk.
Mocht het zo zijn dat je de sleutel van jouw opslagruimte bent verloren, dan helpen wij je graag verder. Contact opnemen doe je via dit telefoonnummer: 010 714 25 79 of door een e-mail te sturen naar administratie@swartbox.nl
Wanneer je je spullen bij Swartbox stalt zijn deze veilig mits je een goed slot gebruikt. Daarnaast doen wij er alles aan zodat ons terrein veilig is. Zo maken wij bijvoorbeeld gebruik van camerabeveiliging. Daarnaast raden wij aan om de spullen in je opslagruimte te verzekeren met een inboedelverzekering. In geen enkel geval kan Swartbox aansprakelijk worden gesteld mocht er toch iets gebeuren.
Je opslagruimte kan je makkelijk afsluiten met een slot. Bij Swartbox bestaat er de mogelijkheid om je eigen slot te gebruiken. Mocht je er geen hebben of liever niet je eigen gebruiken, dan kan je altijd een slot huren bij Swartbox. Mocht dit het geval zijn neem dan contact met ons op via: 010-714 25 79 of via e-mail: administratie@swartbox.nl.

Verhuizen

De Swartbox opslagruimtes zijn makkelijk te bereiken met een auto en aanhangwagen. Bij Swartbox bieden wij de mogelijkheid om tot aan de opslagruimte te rijden met de auto en/of aanhangwagen. Makkelijk want zo hoef je niet ver te tillen.
Wij adviseren altijd voor het behoud van je goederen om deze goed in te pakken. Bijvoorbeeld een stoffen bank kan worden ingewikkeld in noppenfolie. Daarnaast raden wij aan om losse spullen in dozen of plastic te verpakken.

Zakelijke opslag

Ook als bedrijf kan je bij Swartbox terecht. Wanneer je een Swartbox opslagruimte wil huren, vragen wij om van te voren langs te komen zodat wij de opslagruimte kunnen laten zien en de eventuele mogelijkheden kunnen bespreken.
Bij Swartbox kan je ook meerdere opslagruimtes huren maar ook bij meerdere vestigingen. Mocht je bij meerdere vestigingen een opslagruimte willen huren neem dan contact met ons op. Dit kan via het telefoonnummer: 010-714 25 79 of via e-mail: administratie@swartbox.nl.
Mocht je een offerte willen ontvangen voor een huurcontract bij meerdere Swartbox vestigingen dan kan je een offerte aanvragen. Een offerte aanvragen kan via telefoonnummer: 010-714 25 79 of een e-mail te sturen naar administratie@swartbox.nl

Contract en betaling

Swartbox verhuurt de opslagruimtes per maand met één maand opzegtermijn. Dit houdt in dat de minimale huurperiode voor een Swartbox opslagruimte twee maanden is. Een maximale huurperiode bestaat niet bij Swartbox, je kan je opslagruimte huren zolang je hem nodig hebt.
Swartbox hanteert één volledige kalendermaand opzegtermijn. Bijvoorbeeld wanneer je opzegt op 18 augustus betekent het dat je de volledige maand september nog huur betaald. Zeg je je huurcontract op 30 augustus, ook dan betaal je de volledige maand september nog huur.
Wij sturen maandelijks een factuur naar de huurder. De factuur dient binnen 14 dagen na opgemaakte datum en op de eerste van de maand te zijn voldaan. Een maandelijkse automatische incasso wordt ook op de eerste van de maand geïncasseerd.
Ja, als je een opslagruimte wil huren bij Swartbox dan dien je als bedrijf ook een waarborgsom te betalen. De hoogte van de borg is gelijk aan twee huurmaanden. Wanneer je de opslagruimte in nette en schone staat oplevert wordt de waarborgsom binnen zes weken na het beëindigen van je contract teruggestort op je rekening.
Indien je de opslagruimte zakelijk huurt komt er 21% btw bij de huurprijs. Deze staan dan ook vermeld op het factuur waardoor je deze in je eigen boekhouding kan meenemen. Particulieren betalen bij ons geen BTW, ook dit zal op de factuur vermeldt staan.

Andere vragen

Bij Swartbox is het niet toegestaan om goederen, afval of kapotte spullen achter te laten op het terrein of in de opslagruimte. In dit geval dien je het af te voeren naar het grofvuil of milieupark. Mochten er toch spullen, goederen of andere zaken achterblijven kan het voorkomen dat Swartbox hier een boete voor in rekening brengt.
De Algemene Voorwaarden zijn te downloaden via > deze link <

Staat jouw vraag er niet tussen?

Ons team staat klaar voor je. Stuur ons een bericht

Whatsapp E-mail
WhatsApp To top